donderdag 20 januari 2022

Emma, een beetje ziek

 Het is 20 januari en tijd voor een nieuwe blog over het wel en wee van Max en Emma. Zoals ik als schreef in mijn vorige blog, het zal nu voornamelijk over Emma gaan.

 Ik moet zeggen dat ik merk dat het weer hier in Spanje Emma goed doet. Ze heeft nog geen longproblemen gehad. Alleen wat last van haar rechter oogje en dat kwam door de harde wind, die ook hier voor komt. Ik heb de juiste medicatie voor haar oogje, dus dat levert verder geen problemen op.

 Emma deed het goed tot afgelopen zaterdag, toen werd ze ziek, en moesten we hals over kop naar de dierenkliniek. Emma wilde niet meer eten en ook niet meer drinken, en dat was een reden tot bezorgdheid. Het komt wel vaker voor dat Hare Majesteit haar ontbijt niet wil, dus dit is niet direct erg. Echter, ze begon ook te spugen, iets waarvoor ze vorig jaar in de kliniek in Oldenzaal aan het infuus heeft gelegen. Dus, dit betekent, geen risico maar direct naar de dierenarts.

 In Guardamar zitten twee dierenklinieken naast elkaar. Waarvan er eentje met kop en schouder boven uitspringt. Wij kopen bij deze kliniek ook het voer voor Max en Emma.

 Gelukkig konden we zonder afspraak terecht, en de dierenarts die haar onderzocht constateert een maag en darm virus. De dierenarts was zo lief, voor haar. Ze kreeg medicatie en mocht 24 uur niet eten, alleen drinken. Gelukkig, nadat we weer op de camping waren en de medicatie begon te werken, dronk Emma weer.

 Het is nu donderdag en ze is aan de beterende hand, maar nog steeds niet compleet hersteld. Ik merk dit aan haar omdat ze nog steeds gras eet, iets wat ze eigenlijk nooit doet. Verder is ze haar oude zelf, grote mond, en Max terroriseren hahaha.

 Gisteren heb ik Max meegenomen voor een grote wandeling. Hier onder kun je zien waar Max en ik hebben gewandeld, en hoe lang deze wandeling heeft geduurd. Niet schrikken, want ik Max heeft het tempo bepaald en we hebben extreem langzaam gelopen, echt gewandeld dus.

 

 

 

Tot mijn grote verbazing was Max aan het eind van de wandeling nog fit. Het laatste gedeelte van de wandeling, voordat we op de weg naar de camping waren, heeft Max lekker kunnen rennen op het strand. Hij heeft dan zoveel plezier. Zie de foto hieronder. Op de eerste fot zie dat we op een houten soort van brug lopen. Deze gaat over de duinen, en leid direct naar het strand. 

 

 

 

Vandaag wil ik graag de andere kant op. Wanneer ik van de camping af loop ga ik nu rechts in plaats van links, wat ik gisteren deed. En omdat Rene nu ook niet op de plaats is, neem ik Emma natuurlijk ook mee.

 Rene besloot om gistermiddag in de caravan te blijven, dus daarom kon Max alleen met mij mee. Ik merk ook dat hij dit nodig heeft. Eens in de zoveel tijd even met zijn moedertje, zonder zijn irritante zusje hahaha.

 Max doet het momenteel erg goed, al houd ik hem wel goed in de gaten. Ik weet dat zijn toestand ieder moment kan veranderen. Dus, zolang Max zich goed voelt gaan we zoveel mogelijk naar het strand. Dat is wat we nog voor hem kunnen doen. Dat we winter in Spanje doorbrengen, in plaats van het koude Nederland doet Max ook goed, ik merk dat aan hem.

 Momenteel is het in de nacht en de morgen uren koud, want het kwik is ook hier gedaald tot 2 graden. Dit betekend dat Emma haar koltruitje aan moet. Maar, alleen tijdens de morgenwandeling. Wanneer het zonnetje er door komt zijn de temperaturen direct weer aangenaam.

Bedankt voor het lezen van mijn blog. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten